13 november 2010

Köksbordet till jul

Jag var på lördagsloppis och hittade en hel del fina saker. Jag har som sagt väldigt svårt att bestämma ifall jag vill enbart ha vitt/ zinkgrått/enkelt, trä/brunt ursprung eller ett glatt 60-50-tal. .........Jag tror det blir ett glatt 60-50-talstema i köket. Här kommer lite bilder på resultatet.

Gullaskrufljusstakar, perstorpsunderlägg, finsk panna med glögg i och en underbar julduk.

Myranstolarna i glada färger är fruktansvärt kalla på vintern så jag tog gamla dynor klippte dem runda, sydde på fårull från en gammal kappa och virkade med secondhandgarn av ull runt om. På ett sätt är det lättare att köpa nya på "Lammhults" men då försvinner det roliga att "skapa" .








1 kommentar:

  1. Underbara dynor du har gjort! Duken var jättefin den med och jag tror definitivt på ett färgglatt 50-60-tals tema ;-)

    SvaraRadera

Hej! Jag har haft problem med min blogg. Ibland så försvinner den så att jag inte kommer åt den. Det kanske är så att det är dags att låt...